ראשי מגזין זכויות הצלם צלמים הורחקו לצמיתות מרכבת תחתית לאחר שצילמו בה

צלמים הורחקו לצמיתות מרכבת תחתית לאחר שצילמו בה

2
0

אנו ב-MegaPixel עוקבים מזה זמן אחר נושא זכויות הצלם ברחבי העולם. לאחרונה דיווחנו על על מקרים בהם צלמים נקלעו לעימותים עם שוטרים בגין צילום ברחובות ובשטחים ציבוריים וזאת למרות שהחוקים מאפשרים במרבית המדינות צילום חופשי באזורים שכאלו. חלק מן הצלמים מבצעים את “פשעם” בתמימות (מצלמים להנהתם ולפרנסתם) וחלקם עושים זאת למטרות בדיקת בקיאות אנשי ביטחון שונים בחוקי חופש העיתונות (והצילום) והגברת המודעות לנושא זכויות הצלם.

המקרה האחרון שדווח בנושא בוצע במסגרת אתר הנאבק למען זכויות הצלם במסגרת קמפיין “צילום זה לא פשע” של צלם העיתונות קרלוס מילר.

קרלוס וחברו הצלם סטרץ’ לדפורד החליטו לנסות לצלם ברכבת התחתית של מיאמי בידיעה מראש שהטיול יסתיים במהרה תוך התערבות אנשי הביטחון במקום. השניים לקחו איתם את מצלמותיהם ודאגו לתעד את הסיור גם בוידאו. עוד בטרם יצאו השניים למשימה, הגדיל מילר וביקש אישור צילום מקצין הביטחון הראשי של הרכבת התחתית. הקב”ט ענה בחיוב ואישר לשניים לצלם כל עוד לא מדובר בצילום מסחרי.

למרות האישור שקיבלו, נתקלו השניים עד מהרה באנשי אבטחה של חברה פרטית האחראית על הרכבת התחתית אשר ביקשו מהם לחדול מלצלם ותוך זמן קצר הצטרפו לחגיגה גם שלושה שוטרים ממשטרת מיאמי, שני שוטרים ממחלקת הרכבות של מיאמי ובחור נוסף שהציג עצמו כסוכן פדראלי במחלקת ביטחון פנים.

להזכירכם, ה”פשע” היחיד שביצעו השניים הוא צילום באזור ציבורי – אלא שבתגובה זכו השניים להרחקה קבועה מהרכבת התחתית של מיאמי (לפחות כך נאמר להם אם כי ספק אם הדבר יחזיק בבית משפט כלשהו).

בעקבות האירוע העלו השניים לרשת את התיעוד המלא של התקרית:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

2 תגובות

  1. Avatar

    גם בארץ

    05/07/2010 ב 10:23 PM

    צילמתי על כביש לא רחוק מבסיס צבאי, כשלפתע הגיחו חיילים שהציגו עצמם כמאבטחי הבסיס ודרשו שאפסיק לצלם או שיקראו למשטרה. מכיוון שהמיקום לא היה קריטי לי כמו הזמן שהייתי מאבד בוויכוח, עברתי למקום אחר. בירור עם דובר צה”ל מאוחר יותר אישר כי אכן אין לחיילים שום סמכות על אזרחים מחוץ לתחום הבסיס – מה גם ששום שלט “הצילום אסור” לא נתלה בסביבה בה הייתי.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    05/07/2010 ב 11:37 PM

    מעניין ואני מניח שאתה לא הראשון או היחיד שעבר חוויה דומה. אגב לא בארץ אבל מאד מוכרים הם הסיפורים של צוותי הצלמים החובבים סביב האזור המוכר בארה”ב כ-Area 51 – קבוצות גדולות של צלמים נוהגות להתמקם בנקודות מפתח מסביב לבסיס הסודי כשהן מצויידות במטיב עדשות הטלפוטו והמכפלים ונלסות ולקלוט כלי טייס בלתי מוכרים (חלקם כמובן יטענו שגם חייזרים). אגיד בעדינות שכוח השמירה המוצב מסביב לבסיס הרבה פחות אדיב מהחברה שמנעו ממך לצלם היום (לדעתי היו לא מעט מקרים של ירי סביב הבסיס לאורך השנים).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *