ראשי מגזין DIY כך תבנו עדשה בייצור עצמי

כך תבנו עדשה בייצור עצמי

0
0

Mats Wernersson הוא חברת צילום של איש אחד. בשנות ה-90 הוא פרסם מאות כתבות במגזינים אירופאים מובילים בתחום הצילום, בנה ביד בעצמו עשרות מצלמות כולל מצלמות דיגיטליות בכל הגדלים, והוא שולט כמעט בכל פרט טכני הקשור לתחום הצילום שתרצו להעלות על הדעת כבר עשרות שנים. הפרויקט האחרון שלו, לא פחות ממדהים – בניית עדשה מאפס והכל מצולם.

אז במה כרוכה בניית עדשה? האמת, בהרבה יותר ממה שאפילו אנו העזנו לשער. התהליך המודגם בסרטון למטה אשר אפשר להניח שנמשך לכל הפחות מספר שבועות (אולי גם הרבה יותר) דורש לא רק ידע ומיומנות, אלא גם מכונות שנמצאות רק ברשות חברות ייעודיות (ומסיבה כלשהי גם ברשותו של Wernersson – אם כי לא נתפלא אם הוא בנה חלק מהן בעצמו). התכנון של העדשה מבוסס על מבנה עדשה המכונה Petzval (תכנון אשר על פי Wernersson הוא “פופולארי” לעדשות עם בוקה ‘מסתובב’ – תוכלו לראות הדגמות בסוף הסרטון – לא בדיוק העדשה שתתחרה בחדות של עדשות צייס – אבל זאת גם לא המטרה כאן).

העדשה הסופית – לוק מקצועי אבל הרבה מאד עבודה

how-it-is-made-lens

התהליך כולו מראשיתו ועד סופו מדהים למדי – הוא אולי לא מורכב כמו ייצור עדשות מסחרי (אתם יכולים לראות דוגמאות לכך באתר הבת שלנו בעמוד המיוחד הכולל אינספור סרטונים רשמיים של חברות צילום המראים כיצד מיוצרות מצלמות, עדשות ומוצרי צילום נוספים), אבל הוא בהחלט מעורר השתאות.

כך תבנו עדשת 90 מ”מ f/2.8 בעצמכם

אתם יכולים להתרשם מכמה מהשגיו של ומהרקורד של Wernersson באתר הבית שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *