ראשי מגזין אייפון 7: הזווית הצילומית

אייפון 7: הזווית הצילומית

0
1

הערב הכריזה חברת אפל על שורה של מוצרים חדשים וביניהם זוג מכשירי אייפון אשר יזכו לשם אייפון 7 ואייפון 7 פלוס. מה חדש במכשירים החדשים וכיצד הם עשויים לשפר את הצילום שלכם – הכל בידיעה הבאה.

האייפון ממשיך להיות אחד “הכלים הצילומיים” הנפוצים בעולם ובהכרזה הנוכחית הערב הביאה אפל את מה שהיא מכה האייפון הטוב ביותר שלה (אנו כבר די רגילים לשורה הזאת). למעשה נכון יהיה לומר שמדובר בזוג מכשירי האייפון הטובים ביותר של אפל (עד האייפון 8 מן הסתם).

האייפון  7 והאייפון 7 פלוס (עם זוג מצלמות)

apple-iphone7

אז מה חדש באייפונים החדשים (ובמיוחד מה חדש בתחום הצילום)?

  • מעבד ראשי חדש – A10 יחד עם מעבד נוסף – M10 motion coprocessor (מהיר ב-40 אחוז מהדור הקודם וב-50 אחוז בהאצת גרפיקה).
  • מסך 4.7 אינצ’ בגרסת האייפון 7 (1330 על 750 פיקסלים) ו-5.5 אינצ’ ברזולוציה של 1080p בגרסת האייפון 7 פלוס (לא שונה מהדור הקודם אך כולל שיפורי בהירות/צבע).
  • מצלמה – מצלמה/חיישן חדש 12MP בגרסת ה-7 (ומצלמה קדמית בת 7 מגה פיקסל) אך בדגם הפלוס יש 2 מצלמות 12 מגה פיקסל בעלות אורך מוקד שונה. הצמצם כעת הוא f/1.8 במקום f/2.2 ונוסף מייצב. גם הפיקסלים גדולים יותר והחיישן עצמו הינו בגודל 1/3 אינצ’. אורכי המוקד של העדשות בדגם הפלוס למתעניינים -28 מ”מ (אקוויולנטית ב-35 מ”מ כמובן) ו-56 מ”מ.
  • כפי שדווח מספר פעמים בהדלפןת – המכשירים החדשים יגיעו ללא חיבור לאוזניות (המכשיר עצמו עמיד למים עד 1 מטר ואמור להיות אטום) ובמקום זאת יגיעו עם המכשיר אוזניות אלחוטיות (המכונות AirPods  שמחירן בנפרד יעמוד על 160 דולרים החל מסוך אוקטובר השנה). למי שבכל זאת רוצו חיבור 3.5 מ”מ אפל תספק בקופסא מתאם חיצוני.
  • קישוריות: תמיכה בדור רביעי (LTE)  ו- Wi-Fi 802.11ac ו-NFC.
  • הסרת חיבור האוזניות אפשרה לאפל להוסיף תמיכה בסטריאו סאונד.
  • שינוי נוסף – כפתור ה”בית” (home) הפיזי נזנח לטובת כפתור וירטואלי עם תחושת מגע.
  • סוללה: אפל לא סיפקה פירוט מדויק בשלב זה אך הודיעה כי המכשיר יספיק לכשעתיים יותר מדגם ה-6S באותם תנאים.
  • מחירים בארה”ב לדגמי ה-7: 200/650, 300/750 ו-400/850 דולר עם ובלי חוזה לפי נפחי הזיכרון השונים (לדגמי ה-32/128/256 ג’יגה בייט). דגמי ה-7 פלוס יעלו בממוצע כ-100 דולרים יותר בהתאמה.
  • זמינות בארה”ב – החל מספטמבר 16 השנה.

סרטון hands on קצרצר של האייפון 7 פלוס של  CNET המדגים גם את המצלמה הכפולה

מבחינה צילומית האייפון 7 פלוס מציג את החידוש המרכזי עם טכנולוגיית המצלמה הכפולה המאפשרת זום אופטי (סוג של לכל הפחות) בן 2X וזום דיגיטלי של עד 10X. אין פה חידוש מוחלט שכן הרעיון של זוג מצלמות במכשיר סלולארי כבר קיים אצל מספר יצרניות אבל הוא עדיין איננו נפוץ במיוחד ואפשר להניח שאם תהיה כאן הצלחה נראה אותו בקרוב גם בלא מעט מכשירי אנדרואיד אחרים. היתרון של השיטה – אפשרות לזום אופטי ללא שימוש בעדשות מורכבות וגדולות ההופכות את המכשיר לעבה יותר. מצד שני נדרשים כאן אלגוריתמים לא פשוטים בכדי לייצר תמונה מסונתזת ומשולבת.

סרטון ממסיבת העיתונאים בו מוצגות התכונות של האייפון 7 (שימו לב אין בקטע זה פרטים על ה-7 פלוס)

למי שרוצה להיזכר בהכרזה מן השנה שעברה ולהשוות – מוזמן לקרוא את הידיעה הקודמת שלנו.

האוזניות האלחוטיות החדשות של אפל

apple-iphone7-jetblk-airpod

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *