ראשי מגזין השוואה ראשונה של איכות התמונה של ה-Canon EOS 5DS R למתחרות

השוואה ראשונה של איכות התמונה של ה-Canon EOS 5DS R למתחרות

0
0

“מפלצת המגה פיקסל” של קנון – מצלמת ה-Canon 5DS R בעלת החיישן החדש ברזולוציה של 50.3 מגה פיקסל תגיע בשבועות הקרובים למדפים. הצלם טוני נורת’רופ הצליח לקבל לידיו את המצלמה מוקדם מן המתוכנן ויצא להשוואה קצרה אך ממצה של איכות התמונה מול 3 מתחרות פוטנציאליות – הניקון D810, הקנון 5D MKII וגם ה-Olympus E-M5 II כשהיא מצלמת במצב מוגבר הרזולוציה שלה – אז מי המנצחת הגדולה?

ה-Canon EOS 5DS R (ודגם ה-S בלבד הכולל פילטר AA והוא בעל חדות מופחתת מעט) הוכרזו בראשית השנה אך מאז לא שמענו עליהן רבות. כעת עם התקרב מועד המכירה הרשמי שלהן (בחו”ל לפחות) אנו מתחילים לראות ביקורות השוואתיות של ממש. הסרטון הקצר המופיע למטה מציג השוואת איכות תמונה בין דגם ה-R של ה-EOS 5DS (חסר פילטר ה-AA) לשלוש מצלמות מובילות אחרות.

שתי מצלמות העל החדשות של קנון – יותר פרטים מכל מצלמת 35 מ”מ אחרת בשוק

Canon5D-R5D-S-1

הסרטון למטה בוחר בקצרה 3 פרמטרים מרכזיים (אפשר לשער שנראה מבחנים השוואתיים מעמיקים יותר בקרוב), כמות פרטים, רגישות וטווח דינאמי (ניתן אגב לראות גם בקלות הבדלים בגווני צבע בין המצלמות השונות).

 טוני נורת’רופ – האם “מפלצת המגה פיקסל של קנון” אכן מספקת את הסחורה?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8Xrslc5zsPI[/youtube]

התוצא הלא מפתיעה. לפחות לא למי שיודע למה לצפות – הקנון בהחלט מספקת את הסחורה מבחינת רמת הפרטים (ואפשר ועם עדשה חדה אף יותר הפער יגדל אל מול הניקון ושאר המצלמות), אבל חשוב לזכור שכמות פרטים איננה הכל ובהיבט של רגישות ובטווח דינאמי ממשיכים לראות ייתרון בולט של החיישן של מצלמת הניקון D810. מה המסקנה? לפחות לדעתנו אם אתם מחפשים מצלמה מושלמת לצילומי סטודיו (שאיננה מצלמת פורמט בינוני) הקנון 5DS R היא כנראה בנקודת הזמן הנוכחית המובילה. אם יש לכם שיקולים אחרים (צילומי חוץ/נופים וכו’ בהם נדרש גם טווח דינאמי גבוהה או רגישות גבוהה יותר – ה-D810 בהחלט נותנת “פייט” רציני (וזיכרו כי אנו בהחלט צפויים לדגמים בעלי רזולוציה גבוהה יותר מניקון וסוני בחודשים הקרובים).

למי שהספיק לשכוח – תזכורת קצרה למפרט של שתי המצלמות החדשות של קנון:

  • חיישן 50.6 מגה פיקסל (עם או בלי פילטר AA כאמור בהתאם לדגם).
  • מעבד DIGIC 6 כפול.
  • רגישות – 100-6400 ISO.
  • מערכת פוקוס בעלת 61 נקודות (עם 41 נקודות מוצלבות).
  • מהירות צילום רצף – 5 פריימים לשנייה.
  • מד אור מתקדם עם 150 אלף נקודות בדומה לזה המצוי ב-7D MKII.
  • מסך 3.2 אינצ’ עם 1.04 מליון נקודות.
  • עינית משודרגת עם יכולת הצגדת נתונים.
  • מצב “אנטי flicker (למניעת ריצודי תאורה – בדומה ל-7D MKII).
  • אחסון: זוג כרטיסים – SD/CF – כרטיס ה-SD כולל תמיכה ב-UHS-I.
  • תמיכה ב-USB 3.0 (הכרחי עבור הקבצים העצומים שהמצלמה מייצרת).
  • מצב SRAW ליצירת קבצי RAW קטנים יותר (כולל שתי אפשרויות 28 ו-12 מגה פיקסל).
  • גוף עשוי מגנזיום אטום לאבק ומים.
  • מגוון מצבי קרופ עם “קווים מנחים” כולל בעינית – 1.6X/1.3X וכן יחסי תמונה שונים 2:3, 3:2, 4:3, 1:1 (מישהו אמר אינסטגרם) ו-16:9.
  • יכולות וידאו דומות מאד ל-5D MKIII (עם מעט שיפורי תוכנה – בגדול זאת איננה מצלמה ייעודית לצלמי וידאו – לכך כנראה נמתין ל-5D MK IV בהמשך השנה).
  • למצלמה חיבור למיקרופון חיצוני אך היא איננה כוללת יציאה לאוזניות (אם כי כיום רבים מבצעים את הניטור באמצעות המקליט החיצוני בכל מקרה).
  • טיימר למצב bulb.
  • פלס תלת מימדי.
  • מחיר: 3700 דולר לדגם ה-5D S ו-3900 דולר לדגם ה-5D R.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *