ראשי מגזין קנון – Much Ado About…

קנון – Much Ado About…

1
0

לפני מספר ימים העלתה קנון קמפיין פרסום גדול ומסתורי עליו דיווחנו גם אנחנו. הקמפיין התפרסם ברשת אך גם בעיתונות ונראה שקנון השקיעה בו לא מעט משאבים. בלב הקמפיין עמדה ספירה לאחור שהסתיימה מוקדם יותר היום – מה הוכרז בה?

התשובה הקצרה היא: כלום.

כיצד יכולה חברה לבזבז מליוני דולרים על פרסום (כולל פרסום בעיתונים אמריקניים מרכזיים) ובסופו של דבר לא להשיק דבר?

התשובה הארוכה יותר היא מיתוג. קנון מעוניינת למתג את עצמה מחדש ולהתרכז בצד האנושי ולא רק במוצרים. מכאן גם כותרת הקמפיין: “Canon See Impossible” – A Branding Effort Empowering The Creative Spirit In Customers To Make The Impossible Possible.

זה רק אנחנו או שהביטוי see impossible נשמע כמו קופיריטינג יפני?

see-impossible-canon

הרעיון הזה אולי נשמע טוב לאנשי השיווק והפרסום של קנון אשר דחפו אותה ליצירת לוגו חדש (קוביה אדומה פתוחה באופן חלקי) ודגש על אנשים במקום מוצרים, אבל בפועל דעתנו כצרכנים הוא כי מדובר בתעלול פרסומי נחות שמתאים לחברות מדיה רודפות בצע אבל לא לחברה רצינית וותיקה כמו קנון. אחרי הכל מי יאמין לאנשי השיווק של קנון בפעם הבאה בה ירצו להשיק מוצר חדש אמיתי כמו ה-5D MK IV למשל? (שאחרי הכל קנון לא באמת עברה למכור בני אדם או אפילו חוויות, והיא עדיין מוכרת בדיוק את אותם מוצרים פיזיים – מצלמות, עדשות, מדפסות וכו’ וכל המיתוג שבעולם לא ישנה עובדה זאת).

נדיר אולי למצוא אותנו בהפגנת בוז כה עמוקה כלפי קמפיין פרסומי של חברת צילום גדולה, אך לטעמנו קנון עברה את הגבול בקמפיין הנוכחי, יצירת באזז לחינם אולי מקובלת כשאתה חברת הזנק חדשה ותוססת שאיש לא שמע עליה (או קוקה קולה) אבל מיצרנית וותיקה בתחום הצילום ציפינו ליותר.

אם לשוב בכל זאת לנושא המוצרים – אנו עדיין בדעה שקנון תשיק לקראת תערוכת פוטופלוס שתיפתח בניו יורק בסוף החודש מוצר או מוצרים חדשים (שיהיו ללא ספק מעניינים יותר מתוצאותיו של הקמפיין הנוכחי – לא שמדובר במשימה קשה במיוחד…).

למי שבכל זאת מעוניין לצפות בסרטונים שפרסמה קנון עבור הקמפיין הנוכחי – הינה שניים:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FtS39XS513I[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5_LFmQ6eH1I[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    שלום

    08/10/2014 ב 4:52 PM

    אין מילים – פשוט עלוב.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *