ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (8/9/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (8/9/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • חברת ניקון הכריזה השבוע על ה- ViewNX 2.5.1 למחשבי PC ו-Camera Control Pro 2.11.1 עבור מחשבי מק. הגרסאות החדשות כוללות תיקונים מינוריים אך אלו המרבים להשתמש מוזמנים להורידם.
  • חברת אודבי הכריזה השבוע על Photoshop Touch 1.3 – המיועד למכשירי טאבלט. הגרסה החדשה תומכת ברזולוציה הגבוהה במיוחד של האייפד החדש וכוללת אפקטים חדשים, תיקוני באגים ושיפורים שונים. פרטים נוספים בבלוג של אדובי.

אדובי פוטושופ Touch בגרסה משופרת

Photoshop touch

  • בשבוע שעבר פורסם איור המסביר כיצד תפעל מערכת הפוקוס האוטומטית ב-A99 של סוני. על פי ההסבר מתוך כ-101 נקודות פוקוס 39 יהיו בחיישן פוקוס (כמקובל במרבית מצלמות הרפלקס) ואילו 63 הנותרות יגיעו מחיישן המצלמה הראשי (כפי הנראה בטכנולוגיה דומה לזו המשולבת על ידי סוני בחיישן ה-NEX-5R שהוכרז לאחרונה). אגב רק 11 נקודות יהיו כפי הנראה מוצלבות (ולא כפי שפורסם בעבר).
  • אם כבר בסוני A99 עסקינן, תמונה ראשונה ואוטנטית (לכאורה) שלה דלפה לרשת בפורום הסיני XITEK – המצלמה צפויה להיות מוכרזת כפי הנראה בתחילת השבוע הנוכחי ואת המפרט שלה כבר פרסמנו בעבר בהרחבה (מקור: sonyalpharumors).

ה-A99 של סוני? (מקור: xitek)

A99 SR

  • אם אתם מחפשים עדשה מהירה במיוחד לסוני NEX שלכם ואין לכם בעיה עם פוקוס ידני העדשה החדשה של החברה סינית Mikaton עשויה לעניין אתכם. מדובר בעדשת 35 מ”מ בעלת צמצם f/0.95 אשר מחירה צפוי לעמוד על 600 יורו בלבד. בפורום של האתר הסיני Xitek יש מידע, תמונות ופרטים על העדשה (מקור: sonyalpharumors).
  • חברת SLR Magic המייצרת בעצמה עדשות מהירות עובדת כפי הנראה על עדשות אנומורפיות המוכרות מתחום הקולנוע לפורמט מיקרו 4/3. אין בשלב זה פרטים נוספים אך אפשר ומידע נוסף יגיע במהלך תערוכת פוטוקינה 2012 (מקור: thephoblographer).
  • לאחרונה פורסם פטנט אותו רשמה חברת Konica-Minolta עבור עדשת 43 מ”מ f/1.4 עבור פורמט מיקרו 4/3. ב-2006 הכריזה Konica Minolta כי היא עוזבת את עולם הצילום והעבירה את חטיבת ה-DSLR שלה לסוני (אם כי החברה עצמה ממשיכה לפעול עצמאית בתחומים אחרים). מהות הפטנט החדש לא ממש ברורה לפיכך. האם Konica Minolta מתכננת חזרה לעולם הצילום? לא לנו הפתרונים – לא בשלב זה לפחות (מקור: 43rumors).
  • רכשתם לאחרונה את עדשת ה-SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD החדשה והמיוצבת של חברת טמרון? יש לנו חדשות לא כל כך טובות בשבילכם.  Roger Cicala מהאתר Lensrentals העוסק בהשכרת ציוד גילה לאחרונה כי בחלק מן העדשות האלמנט השני אחרי האלמנט הקדמי עשוי להשתחרר ממקומו. האלמנט מסתבר מוחזק רק באמצעות דבק ולא בעזרת אמצעי מכאני כלשהו כפי שמקובל. הדבר קרה עם מספר עדשות וב-lensrentals נוטים להאמין כי טמרון מודעת לבעיה ואולי אף תיקנה אותה בסדרות הייצור האחרונות (אם כי אין לכך שום אישור מטמרון עצמה).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *