ראשי מגזין מאחורי הצלמים האולימפיים

מאחורי הצלמים האולימפיים

0
0

אולימפיידת לונדון 2012 צפויה להסתיים היום לאחר כשבועיים עמוסים במיוחד של ספורט ועימו גם כמות אינסופית כמעט של צילומים מרהיבים. מאחורי המצלמות פעלו כמה מטובי צלמי הספורט בעולם. סוכנות רוייטרס האחראית על חלק מן הצילומים הנפלאים שהגיעו מן האולימפיאדה הכינה סרטון מעניין המכיל פרטים רבים על עבודת הצלמים שלה באולימפיאדה וכמובן לא מעט תמונות נפלאות – ואנו מביאים אותו היום בפניכם.

הצלמים של סוכנות רוייטרס באולימפיאדת לונדון נדרשו לעבוד מסביב לשעון ולהתאמץ לא רק להשיג תמונה טובה טכנית, אלא גם להקדים את עמיתיהם מסוכנויות מתחרות אשר גדשו את המתקנים האולימפיים והמתינו אף הם לשעת הכושר ללכוד את התמונה המנצחת.

עבור צלמי ספורט, האולימפיאדה מסמלת נקודת שיא בקריירה אך גם מירוץ פיזי ומנטלי לא פשוט הנמשך כשבועיים ודורש שעות עבודה אינסופיות, התרוצצות יום יומית ממושכת עם ציוד כבד (לרוב 3 גופים בנוסף להפעלה מרחוק של עד 4 מצלמות מעמדות שונות). סוכנות רוייטרס שלחה למשחקים האולימפיים קרוב ל-50 צלמים שונים (נתקלתם בוודאי בתמונות בהן נראים עשרות צלמים בנקודה אחת הנדחפים בכדי לנסות וללכוד תמונה). בנוסף גייסה רוייטרס לטובת האירוע צוות עזר של למעלה מ-20 איש אשר שימשו כעורכים וצוות טכני. תפקידם היה לעבור על מבול התמונות שהגיע מן הצלמים השונים, לבחור את התמונות שיועלו לאתר ולעבד אותן במקרה הצורך.

בולט בגמר ה-200 מתוך אתר רוייטרס

Bolt reuters 1

מקצועות השדה (אתלטיקה) נחשבים לשיא של האירועים באולימפיאדה והצילום באצטדיון הוא נושא מורכב אשר מתוכנן בקפידה על ידי צוותי הצילום זמן רב מראש במטרה לכסות כל זווית אפשרית רלוונטית.

ריצת ה-100 מטרים נחשבת לדובדבן שבקצפת האולימפית אך גם לקשה במיוחד לצילום שכן במסגרת כ-10 שניות בלבד על הצלמים ללכוד את כל ההתרחשות – החל מן הזינוק ועד לקו הגמר ולפרצופיהם של המנצחים והמפסידים. ברוייטרס הקצו לא פחות מ-15 צלמים שונים לסיקור גמר ה-100 מטרים כאשר התמונות הראשונות החלו להיות מופצות ללקוחות רוייטרס (אתרים, עיתונים ורשתות טלויזיה ברחבי העולם) 3 דקות בלבד לאחר סיום המירוץ (כיצד הספיקו הצלמים להעביר את התמונות לעורכים לא פירטו בסרטון של רוייטרס).

ישנם גם מקצועות אחרים אשר עשויים להיות מורכבים צילומית – זריקת הדיסקוס ויידוי הפטיש למשל מחייבים הפעלה של מצלמות מרחוק משום שצלם אינו יכול להיות עם האתלט או האתלטית בתוך כלוב הזריקות. הצלמים בסרטו של רוייטרס מסבירים גם כי ישנן הנחיות ברורות מאד לצלמים היכן מותר להם להימצא ומתי ברחבי האצטדיון – וצלמים החורגים מנהלים אלו מועפים מן האצטדיון (בהחלט לא תוצאה רצויה לצלם ספורט במסגרת גמר אולימפי). עוד פרטים והרבה הרבה תמונות תוכלו למצוא בסרטון הבא:

מאחורי הצלים האולימפיים – רוייטרס

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RqGsbcTJZMM[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *