ראשי מגזין הכריש אכל לי את המצלמה…

הכריש אכל לי את המצלמה…

1
0

צילם טבע מקצועי הוא מקצוע עם סיכון. להיות צלם טבע המתעד כרישים באופן קבוע ממרחק אשר עשוי להגיע לסנטימטרים ספורים הוא כבר סיפור אחר לגמרי. סרטון שהועלה לאחרונה לרשת מראה כיצד כרישת נמר מחליטה שציוד הצילום התת ימי של אחד הצלמים הוא אפשרות לארוחת צהריים פוטנציאלית – התוצאה 15,000 דולר של ציוד צילום עם הרבה סימני נשיכות אי שם בקרקעית הים.

בעלי חיים גדולים הם מושאי צילום אטרקטיביים מאד עבור חלק גדול מצלמי הטבע, אלא שהם נוטים להיות לעיתים סקרנים דבר אשר עשוי להוביל לתקריות מסוכנות – הן לצלמים ולא פחות מכך לציוד הצילום שלהם. בחודש מאי השנה פרסמנו סיפור המדגים את הסיכונים שבצילום חיות גדולות בסביבתן הטבעית. צלם הטבע Andrew Kane יצא לצלם בפארק ילוסטון. בשעה שהוא עמד ליד מצלמת ה-D4 ועדשת ה-600 מ”מ של ניקון אשר הוצבו על חצובה החליט דוב סקרן לבדוק את ציוד הצילום שלו – מכה אחת מן הדוב הגדול והמצלמה הייתה על הרצפה עם תושבת עדשה מעוקמת.

על כרישים וצלמים (קרדיט: thisisyourocean)

Shark Camera

במקרה אותו אנו מביאים הפעם, החליטה כרישה בשם אמה מאיי הבהמס (ביולוגים ימיים עוקבים אחר קבוצות כרישים ומסוגלים לזהות כל כריש וכרישה), כי ציוד הציוד היקר של אחד הצלמים נראה מעניין – כל כך מעניין ששווה לנסות ולבדוק אותו – עם השיניים כמובן. אלא שהציוד במשקל יותר מ-13 ק”ג התברר כלא טעים במיוחד והכרישה החליטה לנטוש אותו כמה עשרות מטרים מאוחר יותר (לציוד אגב – שלום).

אמה והמצלמה – ארוחת צהריים קלה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P3uvKWG1voQ[/youtube]

אף שכפי שניתן היה לראות בסרטון, אמה לא הפעילה את כפתור הצילום והמצלמה עצמה לא צילמה בזמן התקרית, ישנם תיעודים קודמים של כרישים, תמנונים וחיות אחרות אשר תפסו מצלמות פועלות והחליטו “לצלם” בעצמם. אנו לפחות עדיין חושבים שקופים מוצלחים יותר בצילום.

לסיום נעיר רק שתקרית הכרישה אירעה במסגרת צילומים לסרט העוסק בכרישים של אנשי thisisyourocean – הצלמים הוותיקים עסקו דווקא בלהראות את הצד המפחיד פחות של החיות הגדולות – קטע קצר מן הפרויקט שלהם ניתן לראות בסרטון הבא:

[vimeo]https://vimeo.com/22148242[/vimeo]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Caracara Bird Turn Photographer with the Help of an EggCam

    הציפור-צלמת וביצת המצלמה

    הסרטון אותו אנו מביאים בפניכם היום, חלק מסדרה נפלאה של ה-BBC על פינגווינים, מביא סיפור מדה…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    גיא

    10/08/2012 ב 10:31 PM

    כל הכבוד לצלמים מיוחדים אלו שמראים לנו את הטבע במלוא הדרו

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *