ראשי מגזין נמכרה המצלמה היקרה ביותר אי פעם (מאי 2012)

נמכרה המצלמה היקרה ביותר אי פעם (מאי 2012)

0
0

שבירת שיאי המחיר למצלמות אספנות הוא עניין שיגרתי למדי אבל ממש לא בכל יום נמכרת מצלמה בלא פחות מ-2.8 מליון דולר (!). המצלמה אשר נמכרה בסוף השבוע האחרון במכירה פומבית בוינה לרוכש אנונימי בר מזל היא אחת מ-25 מצלמות לייקה מסדרה 0 משנת 1923 – שנתיים לפני תחילת הייצור הרשמי של החברה – שיא עולמי חדש.

ב-2011 נמכרה לייקה אחרת מסדרה 0 תמורת קרוב ל-1.9 מליון דולר והייתה (לפחות עד לשבוע שעבר) המצלמה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם. בשני המקרים בוצעה המכירה הפומבית בבית המכירות WestLicht שבאוסטריה (זהו השיא החמישי שנשבר עבור מצלמה בבית המכירות הפומביות הוותיק). המחיר המדוייק של המכירה שהתבצעה בשבוע שעבר עמד על 2,160,000 יורו והמצלמה היא כפי הנראה אחת מ-12 אשר השתמרו (מתוך 25 המקוריות). מעניין לראות האם בשנים הבאות יוצעו למכירה גם חלק מן המצלמות האחרות ששרדו.

הלייקה שנמכרה בשבוע שעבר – מוצגת לראווה (מתוך הסרטון הרשמי של המכירה)

Leica 0

בסרטון הבא ניתן לראות תקציר בן 4 דקות של המכירה הפומבית מ-2011 (המכירה עצמה נמשכה כ-20 דקות)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JSFy6yebMJ4[/youtube]

אנו כבר עסקנו במכירות פומביות של מצלמות לייקה בעבר. בדצמבר 2010 נמכרה לייקה MP2 משנת 1958 תמורת למעלה מחצי מליון דולר ב-WestLicht. מספר שבועות מאוחר יותר דיווחנו על לייקה MP36 של צלם העיתונות השבדי הוותיק Leif Engberg (איתה צילם בשורה של מלחמות כולל בישראל אגב) במשך 36 שנה תמורת סכום של 106 אלף דולר. אז אם גם לכם במקרה לייקה ישנה בארון הגיע זמן לבדוק האם היא שווה יותר משחשבתם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *