ראשי מגזין זכויות הצלם בכניסה לרכבת התחתית שלט: “אין כניסה למצלמות DSLR”

בכניסה לרכבת התחתית שלט: “אין כניסה למצלמות DSLR”

4
0

המגזין הבריטי Amateur Photographer פרסם הבוקר ידיעה אשר זכתה ללא מעט עניין. בתחנת הרכבת הישנה Aldwych בלונדון הוצב שלט האוסר על הכנסת מצלמות רפלקסיות לשטח התחנה. הסיבה המופיעה בשלט: “בשל השילוב של חיישן בעל איכות גבוהה ורזולוציה גבוהה הכנסתן של מצלמות DSLR לתחנה אסורה”.

השלט אותו צילם Tim Allen (צלם בריטי צעיר) הצליח להרגיז לא מעט צלמים אשר טענו בצדק כי הוא חסר הגיון ונובע מבורות (שהלא ישנן מצלמות שאינן מצלמות DSLR בעלות חיישן איכותי ורזולוציה גבוהה ובאופן כללי אין דרך או סיבה להבדיל). אנו נתקלנו באופן אישי ביחס לא פשוט לצלמים בביקורנו האחרון בבריטניה וכתבנו לא אחת על מחאות שונות של צלמים בריטים כנגד מדיניות מפלה ופוגענית במדינה (ניתן למצוא עוד מקרים רבים עליהם כתבנו בעבר בעמוד “זכויות הצלם” שלנו).

תחנת הרכבת ב-Aldwych נסגרה לפני קרוב ל-20 שנה אך בשבועות האחרונים היא נפתחה למבקרים בתשלום והשלט הוצב מחוץ לה מסיבה שטרם הובררה (בנתיים לא נתקבלה תגובה רשמית מהנהלת הרכבת התחתית בלונדון).

תמונתו של Tim Allen בכניסה לרכבת התחתית ב-Aldwych

Aldwych tim allen

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

4 תגובות

  1. Avatar

    תומר_יפה

    05/12/2011 ב 10:38 PM

    לצלם בגלוי עם מצלמה גדולה ובולטת לעין, זה אסור. אבל לצלם בחשאי עם הטלפון הנייד, ללא ידיעת המצולמים, זה מותר. מה לא הגיוני פה?
    בקניונים ותחנות בארץ הגישה היא זהה, הם רק לא אינטילגנטים מספיק בשביל לכתוב שלטים שמדברים על “איכות החיישן”, הם פשוט מחרימים לך את הדבר השחור והמפחיד הזה. מעניין שעם M16 אף פעם לא היתה לי בעיה להכנס לאנשהו

    השב

  2. Avatar

    martha

    06/12/2011 ב 3:31 PM

    ומה אצלינו,בקריית הממשלה או גופים רגישים כאלו,אם אתה מסתובב עם מצלמה פתוחה גם אם נראה תמים או תייר,מבקשים ממך להפסיק!! זה לא כ”כ נורא.סיבות מאוד ברורות.
    אולי כי DSLR רגישה לקלוט מסרים מוצפנים בתחתית..חח שטויות..

    השב

  3. Avatar

    רונן

    08/12/2011 ב 2:28 AM

    זה כנראה ספין תקשורתי “בשבועות האחרונים היא נפתחה למבקרים בתשלום” איך יפרסמו ?
    אחר כך יגידו שזה עורר את המודעות לתחנה

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    08/12/2011 ב 3:00 AM

    מודה שלא חשבתי על האפשרות. זה פרסום מאד שלילי לתחנה מצד שני יש האומרים שאין דבר כזה פרסום שלילי – רק פרסום.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *