ראשי מגזין נגנבה המצלמה: אתר חדש ינסה לעזור לאתר אותה

נגנבה המצלמה: אתר חדש ינסה לעזור לאתר אותה

2
0

נגנבה לכם המצלמה? השארתם אותה ברכבת ולא ניתן לאתר אותה? אתר חדש מנסה להציע דרך לסייע תוך שימוש באמצעי מעקב מקוון ופשוט – ניסינו.

האתר בעל השם המתבקש (והארוך משהו) – stolencamerafinder מציע שירות שצלמים רבים היו שמחים מאד לשלם עבורו כסף רב – סיוע במציאת מצלמה אבודה (או למעשה גנובה). איך השירות עובד? אתם מזינים לאתר תמונה שצילמתם עם המצלמה המבוקשת (אפשר פשוט לגרור תמונה אל המקום המיועד בדף) והמערכת בודקת את המספר הסידורי של המצלמה המופיע בקוד ה-EXIF של התמונה (אותו קובץ זעיר המצורף לתמונה ומכיל את המידע הנוגע לתמונה ולמצלמה אשר צילמה אותה). נשמע פשוט אבל בפועל יש לא מעט בעיות. הינה כמה מהן:

  • גודל המאגר – האתר בודק את המספר הסידורי המופיע בתמונה שהזנתן אל מול מאגר תמונות. כיום טוענים באתר כי לרשותם מאגר המכיל למעלה ממיליון תמונות. נשמע מרשים? תחשבו שוב. ברשת מצויים כיום עשרות אם לא מאות מיליארדי אתרים אשר כל אחד מהם עשוי להכיל מאות, אלפים ולעיתים כמות גדולה בהרבה של תמונות. יעילותו של השירות טמונה במידה רבה בגודל המאגר – אם יצליחו בדרך כלשהי לקטלג כמה מיליארדי תמונות (משימה לא פשוטה כלל) יש סיכוי שהשירות יהפוך לשימושי.
  • לא תמיד יש EXIF – קובץ המידע המגיע ישירות מן המצלמה מופיע רק כאשר לא מתבצע שינוי בתמונה (למשל בתוכנה כגון פוטושופ – לפחות במצבים מסוימים). האם הגנב עושה שימוש בפוטושופ? לא ברור אבל זה עשוי להיות בעייתי.
  • מצאתם את הגנב אז? – נניח כי בדרך פלא החליט הגנב להעלות תמונה מן המצלמה הגנובה עם ה-EXIF המקורי והיא נסרקה על ידי האתר והוא התריע על כך בפניכם – מה אז? תדווחו למשטרה? תנסו לאתר את הגנב ולהתעמת איתו?

מינימליזם – stolencamerafinder:

stolencamerafinder 1

אנו בדקנו עם מספר תמונות שלנו והתוצאות לא היו מעודדות. אתם מוזמנים לנסות בעצמכם ולדווח לנו בתגובות האם הצלחתם לאתר תמונה שהועלתה לרשת מן מצלמה (גם כזאת שלא נגנבה מן הסתם). אז אחרי רשימת הבעיות נזכיר בכל זאת כי מדובר ביוזמה ברוכה בעלת פוטנציאל (לו רק תתפוס תאוצה) ובכדי לסייע ליוצריה ניתן למצוא פרטים בעמוד הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    DavidMichaeli

    01/05/2011 ב 12:01 PM

    עוד בעייה קטנה אחת עם התוכנה: מדובר בOPEN SOURCE.
    ככזה אין שום ערך משפטי לתוצאות החיפוש שלה עקב הקלות בה משתמש כמוני (שמחזיק במספר פרויקטים באתר אחזקת הפרויקטים של גוגל) להוות חלק מהמפתחים ולהכניס שינויים מתאימים לקוד. נראה לי שלשם האמרת התוכנה לרמה משפטית מתאימה יש להתאימה לסטנדרטי ISO מתאימים של בטחון מידע.
    אממה… רעיון מגניב מאוד. כוחה של אינפורמציה חופשית.
    כאחד שמצלמתו נגנבה כבר פעם, הקושי וחוסר האונים שמרגישים כאשר אינך מוצא דבר מה שכל כך חשוב לך ומחפשים ומחפשים ואז מבינים שבן בליעל גנב… זאת הרגשה מאוד לא נעימה. אז ישר כוח!

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    01/05/2011 ב 4:06 PM

    גם אני תומך ברעיון הבעיה כפי שכתבנו היא שהשלב הראשון הוא מאגר נתונים גדול פי 100 או 1000 בכדי להתחיל לתת אפילו שבריר של סיכוי למצוא.

    והיה ושירות כזה יהיה ממש יעיל בעתיד (נניח למשל והוא ישולב בפליקר ובפייסבוק באופן קבוע) הוא בהחלט יכול להציק (קצת) למשתמשים של מצלמות גנובות (אגב לדעתי מרבית הגנבים לא משתמשים במצלמות בעצמם אלו מוכרים אותן ביד שנייה לאנשים שלא מודעים כלל שמדובר במוצר גנוב).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *