ראשי מגזין Timelapse אוריון – צילום לילה לא מהעולם הזה

אוריון – צילום לילה לא מהעולם הזה

0
0

Randy Halverson הוא חוואי מדרום דקוטה בעל תחביב מושקע – צילום אסטרונומי. בסוף מרץ 2011 הוא ניצל את שמי הלילה הבהירים בחוותו בכדי ללכוד רצף צילומים מרהיב אותם חיבר לסרטון תמונות בן כשלוש דקות. לא פחות מעניין במקרה זה הוא הציוד בו השתמש – ראש רובוטי המיועד לשימוש עם טלסקופים ומתקן נשלף מיוחד אשר איפשרו לו ליצור מספר אפקטים מעניינים למדי.

הציוד בו השתמש  לצורך הצילומים Randy Halverson

Astrophotography inside

Randy Halverson הוא חוואי ואסטרונום חובב אשר צילם בעבר שורה של סרטונים דומים באזור מגוריו (עוד סרטונים ניתן למצוא גם באתר האינרטנט שלו). Halverson חיבר מצלמת קנון 60D (ובחלק מן הסרטון 550D) לראש טלסקופ רובוטי חכם של חברת אוריון אשר עקב אחרי הכוכבים ובכך לא רק מנע מריחה של התמונה אלא ביצע תנועה גם שינוי מיקום הכוכבים בשמיים אותה ניתן לראות בסרטון.

אוריון – הסרטון (ניתן לראות את המצלמה והראש הרובוטי סביב דקה 2:10 בסרטון)

כל אחת מן הסצנות בסרטון התמונות (TimeLapse) מורכבת מחיבור של כ-300 תמונות שונות אשר צולמו על פני פרק זמן של מספר שעות. כל קטע דרש לא מעט ניסוי וטעייה והוא מדגים את תנועת  הכוכבים על פני השמיים במהלך הלילה. רבים לא מבחינים בכך אך הכוכבים נעים לא מעט בשמי הלילה אמר Halverson.

אוריון הוא כאמור האחרון ברצף הסרטונים אותם יצר Halverson אך לדבריו הסרטון האהוב עליו ביותר הוא דווקא Sub Zero אשר צולם בטמפרטורות מקפיאות של 30- מעלות צלסיוס.

Sub Zero – סרטון מתחת לאפס

אתם מוזמנים לצפות במגוון רחב של סרטוני Timelapse בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *