ראשי מגזין Timelapse 2459 תמונות, 11 שעות טיסה – זוהר צפוני אחד

2459 תמונות, 11 שעות טיסה – זוהר צפוני אחד

1
0

הצלם והאומן האמריקני Nate Bolt החליט לבצע לאחרונה פרויקט צילום ייחודי בגובה 30 אלף רגל. במסגרת הפרויקט טס Bolt בטיסת נוסעים רגילה והציב ליד אחד החלונות חצובה ועליה מצלמה באמצעותה צילם תמונה אחת בכל 2-3 ק”מ של טיסה. אלא של-Bolt היה מזל ומלבד עננות בגובה רב הוא הצליח ללכוד במצלמתו גם לא מעט מן הזוהר הצפוני מעל האוקיינוס האטלנטי.

הרעיון מאחורי הפרויקט הייחודי של Nate Bolt היה פשוט להפליא. קח חצובה ומצלמת 5D MKII אחת, הרכב עליה עדשת 16-35 מ”מ תפוס טיסה בת 11 שעות בין סאן פרנסיסקו ופריז וצלם תמונה אחת כל מספר שניות. אלא ש-Bolt לא היה יכול לשער שבמהלך הטיסה תזדמן לו חוויה מופלאה – זוהר צפוני ירקרק ומרהיב אשר נקלט במצלמתו תמונה אחר תמונה והביאו לו תהילת עולם ומאות אלפי צפיות.

כך צילם Bolt:

Nate Bolt setup

מלבד הזוהר הצפוני היה ל-Bolt לא מעט מזל על הטיסה. ראשית, שורה שלמה של מושבים במטוס הייתה פנויה עבורו והוא יכול היה לארגן את החצובה והמצלמה כרצונו מבלי להפריע לאיש. בנוסף צוות הטיסה היה אוהד מאד לפרויקט ולא הפריע. מעבר לכך ל- Bolt היה מזל גדול שהנוסעים השכנים לו בטיסה לא ביקשו ממנו להפסיק לצלם (האם אתם הייתם מוכנים לשמוע כמעט 2500 הקלקות צילום במשך 11 שעות כשאתם מנסים לישון?).

כך או כך התוצאה מרשימה למדי. Bolt הוסיף אגב שסצנות ההמראה והנחיתה לא צולמו על ידו אלא עובדו במחשב משום שחל איסור כידוע על הפעלת מכשירים אלקטרוניים בעת המראות ונחיתות.

הזוהר הצפוני ב-30 אלף רגל – Nate Bolt:

אתם מוזמנים לצפות במגוון רחב של סרטוני Timelapse בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

תגובה אחת

  1. Avatar

    amoso1

    15/04/2011 ב 5:44 PM

    גדול

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *