ראשי מאמרים סיכום תחום הצילום: תערוכת IFA 2013

סיכום תחום הצילום: תערוכת IFA 2013

0
0

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה IFA 2013 אשר נפתחה בברלין בשבוע שעבר (עם כניסת החג) הביאה איתה מבול של הכרזות גם בתחום הצילום – ערכנו עבורכם ריכוז של כל הדברים המעניינים שהוכרזו ואנו מביאים בפניכם סיקור מיוחד.

אף שתערוכת IFA איננה תערוכת צילום, היא בהחלט מביאה עימה בכל שנה לא מעט הכרזות הנוגעות גם לעולם הצילום, בעיקר בשנים האחרונות – מגמה דומה לזו המתרחשת גם בתערוכת CES האמריקנית. ערכנו עבורכם חלוקה של ההכרזות השונות על פי החברה. שימו לב כי כבר בימים הקרובים צפויות מספר הכרזות נוספות – הכל במטרה להביא לשוק מוצרים חדשים לקראת תקופת החגים בחו”ל בסוף השנה.

סוני

חברת סוני הכריזה במסגרת התערוכה על שני מוצרים אשר נחשפו כאן (במסגרת הדלפות רבות) מזה שבועות. מדובר במוצרים חדשים אותם מכנה סוני Lens-style Camera – אף שהחברה רואה בהם מצלמות לכל דבר לדעתנו מדובר יותר במוצר עזר לשוק הסלולארי (אם כי מוצר מתקדם במיוחד ורחוק מאד מהתדמית “הגימיקית” המקובלת בשוק זה למוצרים נלווים רבים). אף שמדובר בליין שלם של מוצרים הצפויים בסדרה (בהתאם למידת ההצלחה של שני המוצרים הראשונים) ההכרזה הנוכחית כללה את זוג הדגמים הבאים בלבד:

Cyber-shot DSC-QX100 – המצלמה המתקדמת מבין השתיים. ה-QX100 היא למעשה RX100 II של סוני ללא המסך ועם מספר הבדלים קטנים (חיי סוללה קצרים יותר – כ-200 תמונות, כרטיס זיכרון מסוג microSD, אפשרות צילום JPEG בלבד והפעלה אלחוטית דרך אפליקציה חינמית של סוני מהמכשיר הסלולארי – אייפון או מכשיר מבוסס אנדרואיד). המחיר נמוך יותר מדגם ה-RX100 II המלא ועומד על כ-$500 (כ-200 דולר לערך פחות מה-RX100 II). פרט לכך החיישן המצויין (20 מגה פיקסל בגודל 1″), עדשת הזום של חברת זייס/צייס (אורך מוקד מקביל ל-28-100 מ”מ ב-35 מ”מ), המעבד וכמובן היכולות האלחוטיות המובנות (WIFI/NFC) כולן קיימות ב-QX100.

ה-QX100 – מצלמה מתקדמת לניידים

Sony QX100

Cyber-shot DSC-QX10 – דגם מעט בסיסי יותר הבנוי על אותו הקונספו של ה-QX100 אך בעל חיישן קטן יותר (1:2.3 – בדומה למרבית המצלמות הקומפקטיות הבסיסיות) וזום 10X (או 25-250 מ”מ). מחירה של ה-QX10 יעמוד על 250 דולר.

שני המוצרים החדשים מהווים הימור גדול של סוני – האם משתמשים יהיו מוכנים לשלם מאות דולרים על תוסף מצלמה חיצוני למכשירים ניידים (גם אם מדובר במצלמה איכותית מאד – בעיקר ה-QX100) – לדעתנו מדובר בהימור שיש לו סיכויים טובים להצליח ולא מן הנמנע שנראה יצרניות נוספות הולכות בכיוון זה (אולי עם שינויים מסוימים) בעיקר לאור הירידה הדרמטית בהיקף המכירה של מצלמות במהלך השנה האחרונה.

סרטון של סוני המציג את שני המוצרים החדשים

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-NUdFr_t9kk[/youtube]

סרטון פרסומת קצר בו ניתן לראות מה תוכלו לעשות עם ה-Q10 וה-Q100

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0TWh3EvSZ_0[/youtube]

ניקון

ניקון לא נהגה עד לאחרונה להכריז על מוצרים חדשים בתערוכת IFA אך הפעם הציגה החברה שתי מצלמות קומפקטיות חדשות ומוצר עזר אחד.

COOLPIX P7800 – דגם קומפקטי מתקדם אשר מחליף את ה-P7700 שהוכרזה בשנה שעברה. מעט מאד הבדלים קיימים בין מודל 2012 למודל 2013 בליין הנוכחי – עיקר השינוי הוא בהוספה של עינית אופטית ובהסרה של חוגת השליטה (quick control dial). מעבר לכך מדובר עדיין במצלמה קומפקטית מתקדמת בעלת מסך 3 אינצ’ מפרקי ברזולוציה גבוהה, חיישן 12 מגה פיקסל בעל הארה אחורית וזום 7X (המתחיל מ-28 מ”מ ומסתיים ב-200 מ”מ – שווה ערך ב-35 מ”מ). מחירה של המצלמה צפוי לעמוד על 550 דולרים.

COOLPIX P7800 – קומפקטית מתקדמת חדשה

COOLPIX P7800 front sideעכשיו גם עם עינית אופטית – COOLPIX P7800

COOLPIX P7800 back

COOLPIX S02 – מצלמה קומפקטית זעירה במיוחד בעלת חיישן 13 מגה פיקסל, זום 3X, מסך מגע 2.7 אינצ’ ומחיר של פחות מ-180 דולר.

בנוסף לשתי המצלמות הכריזה ניקון על תאורת LED קטנה לצילום וידאו המותאמת למצלמות סדרת ה-1 (אם כי נראה כי גם ה-CoolPix A מסוגלת לעשות בה כמו גם ה-COOLPIX P7800 וככל הנראה דגמים נוספים ללא קושי מיוחד). התאורה מופעלת על ידי סוללות AAA. ה-LD-1000 כפי שהוא מכונה יימכר תמורת כ-100 דולרים.

ל-LD1000 על COOLPIX P7800

COOLPIX P7800 LD100

פוג’יפילם

חברת פוג’יפילם אשר צפויה בימים הקרובים להכריז על מצלמה נוספת מסדרת ה-X הכריזה בנתיים בתערוכת IFA 2013 על עדשת 24 מ”מ חדשה – FUJINON XF23mmF1.4 R. לעדשה החדשה צמצם f/1.4 (דבר ההופך אותה לאחת העדשות הרחבות המהירות בשוק), מבנה אופטי בעל 11 אלמנטים המסודרים ב-8 קבוצות (כולל אלמנט אספרי אחד), משקלה כ-300 גרם ומרחק הפוקוס המינימאלי שלה עומד על 28 ס”מ.  מחירה של העדשה כ-900 דולר.

ה-FUJINON XF23mmF1.4 R – רחבה ומהירה

FUJINON XF23mmF1.4 R

סמסונג

סמסונג אמנם לא הכריזה על מצלמות חדשות בתערוכה אבל היא דווקא הכריזה על מוצר מפתיע הכולל מצלמה – שעון חכם מסדרת הגלקסי. ה-Samsung Galaxy Gear הוא שעון חכם מתקדם אשר נועד להשלים את המכשיר הנייד שלכם, להעביר הודעות, להריץ אפליקציות ייעודיות על מסך ה-OLED הזעיר שלו (1.63 אינצ’) וכולל גם מצלמה מובנית זעירה (בת קצת פחות מ-2 מגה פיקסל). האם אנו בפתחה של מהפכה חדשה שתביא את הצילום לפרק היד? כנראה שלא, אבל אולי נקבל בעתיד אמצעי נוסף אשר יוכל לשלוט במצלמות מהדורות החדשים הכוללות תקשורת אלחוטית מובנית.

ה-Samsung Galaxy Gear – עוד התקן חכם (עם מצלמה)

Samsung Galaxy Gear

סרטון קצר של האתר CNET המציג את ה-Samsung Galaxy Gear

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dkn_PCIoBhQ[/youtube]

WACOM

חברת Wacom היפנית עשתה שינוי משמעותי מאד בליין המוצרים שלה. מעתה ליין הלוחות הגרפיים הבסיסי המכונה Bamboo נעלם ובמקומו יגיעו סדרה של לוחות מרמות שונות בסדרת ה-Intuos. ההבדלים מעתה יהיו בין סדרת ה-Intuos לבין סדרת ה-Intuos Pro המכוונת לגרפיקאים, מאיירים וצלמים מקצועיים. הסדרה הבסיסית מתחברת למחשב באמצעות כבל אך ניתן לשדרגה בסיוע קיט שמחירו כ-40 דולר לעבודה אלחוטית. הסדרה מגיעה ב-2 גדלים לדגמים הבסיסיים ושלושה לדגמים המקצועיים. ישנם הבדלים שונים בין הסדרות פרט לעיצוב כמו למשל עט מתקדם פחות, פחות דרגות לחץ, פחות דיוק ועוד. המחירים של שתי הסדרות יתחילו מ-80 דולר ויגיעו עד 500 דולר לדגם הגדול ביותר בסדרה המקצועית.

סדרת ה-Intuos החדשה הדגמים הקצועיים משמאל

Intuos Pro Medium PTH651סקירה קצרה של סדרת ה-Pro

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sVCnKHQHqUY[/youtube]

אדובי

אמרנו שזה יקרה והינה זה מגיע – אדובי החליטה להביא אל השוק חבילה מיוחדת לצלמים הכוללת מנוי לתוכנת הפוטושופ CC יחד עם מנוי מתעדכן לתוכנת הלייטרום. במהלך נאום הפתיחה של Photoshop World בלאס ואגס (שהתרחש פחות או יותר במקביל לתערוכת IFA) הודיעה החברה על החבילה המשותפת שתעלה מעתה ועד סוף השנה בלבד 10 דולרים לחודש (לא כמחיר הכרות אלא כמחיר מתמשך שתקף מעבר לשנה הראשונה). החבילה עדיין לא זמינה והיא תהיה זמינה עם השקת הלייטרום 5.2 בשבועות הקרובים. אנו עדיין לא יודעים האם החבילה תהיה זמינה גם בארץ ואם כן מתי. שימו לב כי המחיר הנ”ל נכון למי שברשותו גרסה חוקית של תוכנת פוטושופ CS3 ומעלה (בעלי תוכנת לייטרום לא יזכו לקבל את החבילה במחיר זה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *