ראשי מאמרים CES 2012 – מסכמים את תחום הצילום

CES 2012 – מסכמים את תחום הצילום

1
0

תערוכת CES 2012 התקיימה בלאס וגאס בין ה-10-13 לינואר ולאחר לא מעט עבודת הכנה אנו מביאים לכם היום סיכום מקיף ובלעדי הכולל עשרות תמונות, סרטונים ומידע רב אותו אסף כתבנו אשר ביקר ובתערוכה וכן ניתוח בכל הקשור למה שצפוי לנו בתחום הצילום בתערוכות הבאות בהמשך השנה.

גרסה מקוצרת של כתבה זו פורסמה גם במסגרת שיתוף פעולה עם האתר הישראלי hometheater

קצת רקע

השנה, לראשונה בהיסטוריה של תערוכת CES הוחלט לאחד לתוכה תערוכה אחרת מתחום הצילום – PMA. תערוכה אמריקנית זו, אשר החלה את דרכה ב-2004 והלכה ודעכה בשנים האחרונות (ולמעשה לא התקיימה כלל בשנת 2011), הייתה אירוע הצילום והציוד הגדול ביותר בארה”ב בעשור הקודם. בדומה ל-CES, גם PMA התקיימה באופן היסטורי בלאס וגאס אך לרוב בחודש פברואר. מארגני התערוכה הבינו כנראה כי החברות הגדולות אינן מעוניינות להשקיע בביתנים מפוארים חודש אחרי חודש באותו המקום ולכן בחרו לשלב את שני האירועים.

ביתנים מושקעים – החברות הגדולות בתערוכת CES 2012 (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

11

Sony booth

samsung booth

Polaroid booth

Panasonic booth 2

panasonic booth

nIKON BOOTH 1

עדיין קשה להעריך האם ההחלטה על שילוב התערוכות הייתה נכונה. אף ש-CES 2012 עצמה הייתה גדולה ותוססת לא פחות (ואולי יותר) משנים עברו, החלק אשר הוקצה למארגני תערוכת PMA במלון ה-Sands/Venetian כלל בעיקר מוצרים סיניים זולים ולא מעניינים בעליל. נותנת החסות הרשמית לחלק זה של התערוכה הייתה לא אחרת מאשר חברת KODAK אשר הודיעה כידוע על פשיטת רגל כמה ימים לאחר סגירת התערוכה (כמה יאה…). למרות החזות העגומה משהו של PMA, נושא הצילום בכללותו ממש לא הוזנח השנה בוגאס, להפך – כל היצרניות המרכזיות (כולל בין היתר ניקון אשר הדירה את רגליה מתערוכות קודמות) השתתפו וחלקן אף בחרו לחשוף במסגרתה מוצרים מתקדמים חדשים אשר הכרזתם שמורה לרוב לתערוכות צילום ייעודיות. אלא שבניגוד למה שמארגני PMA רצו אולי – כל החברות עשו זאת בתערוכת CES עצמה (מרבית החברות אגב הציגו באולם המרכזי של התערוכה).

מי אם כן הציג מה ב-CES? ערכנו עבורכם תקציר כולל תמונות ומספר סרטונים אותם צילם נציגנו בתערוכה.

ניקון

ההכרזה החשובה ביותר בתערוכת CES שייכת לחברת ניקון אשר חשפה ימים ספורים לפני פתיחתה את מצלמת הרפלקס המקצועית החדשה שלה – ה-D4 ועימה גרסה חדשה לעדשת ה-85 מ”מ בעלת צמצם f/1.8.

ה-85 מ”מ החדשה (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Nikon new 85mm f1 8

ה-D4 החדשה משפרת כמעט כל היבט של דגם ה-D3S הקודם (אשר נחשב בעצמו כפסגת טכנולוגיית הצילום במשך זמן רב). הדבר נכון לשינויים גדולים כמו החיישן החדש ברזולוציה משופרת (ניקון כמו קנון בחרה שלא “לדחוס” יותר מידי מגה פיקסל בחיישן החדש ולהתרכז בשיפור הרגישות) ועד לשינויים קטנים לכאורה אך משמעותיים כמו אלו אשר נעשו במערכת האיזון ללבן אשר אמורה ב-D4 להניב תוצאות מדוייקות יותר במגוון תנאי תאורה (וכן אפשרות לשמור על “החום” של תאורת ליבון גם במצב Auto). כמות השיפורים והשינויים ב-D4 ממלאת בקלות כתבה שלמה שלנו אבל צלמי עיתונות וספורט מקצועיים ימצאו בה את פסגת טכנולוגיית הצילום הנוכחית עם רגישות חסרת תקדים לאור, מערכת פוקוס מהירה ומתקדמת במיוחד, מסך גדול מבעבר, מהירות צילום רצף גבוהה במיוחד, כפתורים מוארים ושלל תכונות מתקדמות. כל זאת כמובן כל עוד אלו יהיו מוכנים להכניס את היד עמוק לכיס ולשלוף משם לא פחות מ-6000 דולר.

ניקון D4 – מלכת התערוכה (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

21

Nikon d4 rail

Nikon d4 shoulder mount

nIKON BOOTH 2

ב-D4 הקדישה ניקון תשומת לב רבה גם לנושא הוידאו והחברה מקווה כי לראשונה תצליח להדביק את הפער בינה לבין קנון בתחום זה – אנו עסקנו בהרחבה ביכולות הוידאו של המצלמה החדשה בידיעה הבאה כולל סרטונים אשר צולמו עימה והסברים בנושא מצד אנשי ניקון. ואגב ה-D4 מאפשרת גם יכולת ייחודית  לשלוט בצורה מתקדמת במצלמה היישר מן האייפון או האייפד (או המחשב לצורך העניין) כולל צפייה בזמן אמת בתמונה המגיעה מן המצלמה והכל דרך הרשת (לצורך כך ניתן לעשות שימוש בחיבור רשת ישירות למצלמה או בהתקן אלחוטי של ניקון אשר מאפשר לשלוט במצלמה מרחוק).

ניקון D4 – שליטה מלאה מהתקנים חיצוניים (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

31

לחברת ניקון יש היסטוריה ככובשת תערוכות (היא עשתה זאת בהצלחה רבה בפוטוקינה 2010) וגם ב-CES 2012 – הופעת הבכורה שלה בואגס, החברה לא אכזבה. על הבמה ניתן היה לראות דוגמניות בלבוש ססגוני נושאות את מצלמות ה-V1 הזעירות ובאחת העמדות ניתנו הרצאות מסביב לשעון כולל הדגמות עם דוגמנים ודוגמניות (חלקם היו לבושים בבגדי חתן/כלה). אחת התצוגות עליהן עבדו בניקון לא מעט כללה תמונות של צלמים מכל רחבי העולם אשר עשו שימוש במצלמות החברה. על מסך גדול ניתן היה לראות את מפת כדור הארץ ובכל נקודה בה לחצתם קיבלתם תמונות אשר צולמו באותו אזור – בהחלט קונספט חביב.

ניקון V1 ודוגמניות הבית (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

41

51

Nikon v1 girl ces 2

Nikon v1 girl ces

חתן כלה בהרצאה בביתן חברת ניקון (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Nikon wedding booth ces

ניקון – תצוגת תמונות מכל העולם בביתן (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

61

קנון

חברת קנון – יצרנית הצילום הגדולה בעולם, לא חשפה ב-CES 2012 מצלמות מקצועיות חדשות (ולמעשה גם לא שום מצלמת רפלקס או מצלמה חסרת מראה כפי שרבים קיוו), אך לחברה היה בכל זאת שפן אחד בכובע – ה-PowerShot G1 X. מצלמה זו מהווה ניסיון מעניין של קנון לקחת את קונספט המצלמה הקומפקטית המתקדמת (סדרת ה-G המוכרת של קנון), צעד גדול קדימה. החידוש המרכזי במצלמה – שילוב בין חיישן “ענק” (במושגים של מצלמות קומפקטיות לפחות – גדול כמעט כמו זה המצוי במרבית מצלמות הרפלקס) לגוף מצלמה קטן וקומפקטי ולעדשת זום איכותית אך קבועה (לא ניתנת להחלפה).

קנון G1 X ב-CES (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

7

מה קיבלנו בסופו של דבר? מצלמה קטנה יחסית (אם כי לא סופר קלה – משקלה קצת יותר מחצי ק”ג), עם יכולת צילום טובה מאד בתנאי תאורה נמוכים (קנון טוענת כי בשילוב מעבד התמונה החדש איכות התמונה איננה נופלת מן ה-7D). לא פחות חשוב, למצלמה טווח זום מכובד למדי ביחס לגודלה ובעיקר לגודל החיישן (אורך מוקד הנע בין 28-112 מ”מ בשווה ערך ל-35 מ”מ). מה עוד ניתן למצוא במצלמה? מסך מפרקי ברזולוציה גבוהה, מהירות צילום מכובדת, וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) ואפילו עינית אופטית בסיסית (דומה לזו אותה ניתן למצוא גם ב-G12) כל החידושים של הדגם החדש זמינים למי שרוצה להעמיק אך זאת פחות או יותר תמצית היתרונות של הדגם החדש. מה החסרונות? (ותמיד יש כאלו) – הצמצם אמנם מתחיל יפה ב-f/2.8 אך בקצה אורך המוקד הוא כבר יורד ל-f/5.8 מאכזב למדי ואולי חמור יותר עבור קהל הלקוחות הפוטנציאלי – המחיר צפוי לעמוד על לא פחות מ-800 דולר – בהחלט כואב בכיס.

סרטון קצר בו נציג של קנון בתערוכה מציג את ה-G1 X

[vimeo]https://vimeo.com/35462002[/vimeo]

מלבד ה-G1 X הציגה קנון בביתן גם את ה-1D X המקצועית (המתחרה הישירה של הניקון D4) אשר צפויה להגיע לשוק בהמשך השנה (וממש כמו הניקון כוללת שורה אינסופית של תכונות מתקדמות ותג מחיר של 6800 דולר).

ה-1D X מוצגת לנו על ידי אחד מאנשי קנון (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Canon 1DX

כמו כן ניתן היה לראות בביתן את ה-C300 – הניסיון הראשון של קנון לפרוץ אל נישת שוק הוידאו/קולנוע המקצועי עם מצלמה מתקדמת אשר נחשפה כזכור בשנה שעברה באירוע נוצץ בהוליווד אשר כלל בין השאר דברים אותם נשא הבמאי Martin Scorsese. מן הביתן של קנון נעדר באופן מוזר אב הטיפוס למצלמת ה-4K העתידית של החברה (המשלבת גוף של מצלמת רפלקס מקצועית עם חיישן ייעודי לוידאו אשר הוצגה אף היא לראשונה בשנה שעברה).

ה-C300 – וידאו מקצועי גם עם עדשות סטילס (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

8

C 300 shoulder mount

c300 poster

c300 14 60mm

C300 1

אם נעזוב לרגע את הטכנולוגיה ונחזור לתערוכה, הביתן של קנון לעומת זה של ניקון היה מאופק עד משמים (כזאת היא קנון ואין זאת הפעם הראשונה). עיקר הפעילות בביתן מלבד משחק עם המצלמות והעדשות (תמיד כיף ובמיוחד מהנה לנסות עדשות הטלפוטו הארוכות והיקרות), הייתה סביב אזור ההרצאות שם נשאו דברים צלמים מקצועיים שונים במגוון רחב של נושאים הנוגעים לצילום ולוידאו – אנו צילמנו קצת והמשכנו הלאה.

משחקים בעדשות בביתן של קנון (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

9

Canon long lenses 1

Canon long lenses 2

הרצאות בביתן של חברת קנון (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

10

C 300 lenses lecture

פוג’יפילם

חברת פוג’יפילם מנסה בשנה האחרונה להמציא את עצמה מחדש. אחרי שעזבה את שוק הרפלקס לפני מספר שנים והתמקדה בעיקר במצלמות קומפקטיות ובמצלמות אולטרה זום, החליטה החברה לעבור מהפך ולמצב את עצמה כבעלת ליין מצלמות פרימיום בסגנון “לייקה” (אם כי במחירים מעט שפויים יותר). ב-2011 הכריזה כידוע החברה על שני דגמי מצלמות פרימיום מסדרת ה-X בעלי עדשות קבועות – ה-X100 בעלת חיישן גדול ואיכותי וה-X10 הקטנה יותר בעלת חיישן מעט גדול מזה של מצלמה קומפקטית סטנדרטית – שתיהן בעלות מראה רטרו מובהק.

סמוך לתערוכת CES הכריזה פוג’י על המצלמה לה ציפו רבים זמן רב – דגם פרימיום מתקדם בעל עדשות מתחלפות תחת השם – X-PRO1. המצלמה מזכירה מבחינה חיצונית כמעט במדויק את מצלמות הריינגפיינדר הקלאסיות של חברת לייקה (בגודל, בצורה ובמבנה), אלא שמבפנים מדובר בעולם אחר לגמרי עם מה שנראה על הנייר לפחות כיתרון ברור לפוג’י.

ה-X-PRO1 בביתן של פוג’י (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

111

X PRO 1 TOP

מהדורה מיוחדת שחורה של ה-X100 אשר נחשפה גם היא ב-CES (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

X100 black 2

בליבה של ה-X-PRO1 חיישן מתקדם במיוחד הפועל בדרך מעט שונה מכל החיישנים הקיימים כיום בשוק (פוג’י מגדירה אותו כמהפכני ממש ואנו מקווים לבדוק טענה זאת בקרוב). אנו מקווים להביא הסבר מעט יותר מפורט על אופן פעולתו בכתבה נפרדת בעתיד אבל בשלב זה אפשר לומר באופן כללי כי אופן הסידור הייחודי של הקולטנים אמור לאפשר לו חדות חסרת תקדים ביחס לגודלו (ו-16 המגה פיקסל שלו אמורים להקנות לדברי החברה לכידת פרטים השקולה בקירוב לזו המתקבלת מחיישן Full Frame בעל 20+ מגה פיקסל).

עוד בביתן של פוג’י – גם תצוגה “מימית” (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Fuji underwater

למצלמה עינית היברידית (אופטית/דיגיטלית) – גרסה משופרת של זו המצויה ב-X100 ועוד כמה תכונות מעניינות, אבל החידוש העיקרי בה, פרט לחיישן כאמור, הוא כמובן העדשות המתחלפות. החברה יצרה תושבת עדשה חדשה (mount X) ועימה ליין עדשות (לפוג’י תמיד היו עדשות איכותיות ביותר ולמעשה רבים מסרטי הקולנוע שאתם מכירים צולמו עם עדשות Fujinon מקצועיות). בשלב הראשון שיחררה פוג’י שלוש עדשות בלבד – כולן עדשות פריים קבועות ומהירות -18  מ”מ צמצם f/2, עדשת 35 מ”מ צמצם f/1.4 ועדשת 60 מ”מ מאקרו צמצם f/2.4. פוג’י אמנם לא חשפה את המחיר הרשמי של המצלמה אבל צפו לחור לא קטן בכיס (השמועות מדברות על 1500-1700 דולר לגוף ללא עדשות). פוג’י הספיקה כבר לחשוף את עתיד ליין העדשות שלה אשר יכלול עוד 6 עדשות בשנתיים הקרובות.

בביתן של פוג’י הספקנו לצלם סרטון קצר בו הדגים נציג החברה את ה-X-PRO1 החדשה

[vimeo]https://vimeo.com/35433059[/vimeo]

כל היתר

אף שניקון, קנון ופוג’יפילם היו שלושת החברות המעניינות בתערוכה בתחום הצילום, גם בשאר הביתנים של חברות הצילום והאלקטרוניקה היה ניתן למצוא פה ושם הפתעות. פנסוניק לדוגמא הציגה בתערוכה לראשונה ארבעה מתאמים אופטיים אשר מאפשרים להפוך את עדשת הקיט של ליין המצלמות חסרות המראה של החברה לעדשת מאקרו, טלפוטו, Wide ועין דג. למה זה טוב? זה קטן, קל ובעיקר זול יותר מאשר לקנות עדשה ייעודית לכל אחת מן המשימות הללו. הפשרה המתבקשת – האיכות האופטית היא כנראה לא מה שתקבלו מעדשה של ממש, אבל אנו בהחלט יכולים לראות לכך קהל בקרב משתמשי ליין המצלמות של החברה.

מתאמים אופטיים חדשים של פנסוניק וליין עדשות החברה ברקע (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

12

אבות טיפוס של עדשות פנסוניק חדשות (משמאל) ועדשות קיימות בהמשך (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Panasonic lenses

חברת סיגמא חשפה בתערוכה שלוש עדשות חדשות. שתי עדשות קטנות (ואם לומר את האמת לא מרגשות במיוחד), עבור ליין המצלמות חסרות המראה של סוני (NEX) ופנסוניק/אולימפוס (מיקרו 4/3), אך בנוסף חשפה החברה גם עדשת מאקרו גדולה, מקצועית ומעניינת למדי בעלת אורך מוקד של 180 מ”מ, צמצם f/2.8 קבוע ויחס הגדלה של 1:1. עד כאן הכל טוב ויפה, אך כשנציגנו בתערוכה הגיע לדוכן וביקש לראות את העדשה (אב טיפוס אחד מבין 2 בלבד אותם יצרה החברה), התברר כי לאחר הלילה הראשון בתערוכה העדשה נעלמה באורך מסתורי ואיש לא יודע מה קרה לה. אנו נוסיף כי אם אתם נתקלים במקרה באבטיפוס של עדשת מאקרו ייחודית ב-e-bay, תבדקו טוב טוב את זהות המוכר.

עדשות זייס – מתוך הביתן של חברת סוני (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Zeiss lenses for sony

חלקכם תוהים בוודאי כיצד זה שעד כה לא אמרנו כמעט מילה על מצלמות קומפקטיות בתערוכה המיועדת בראש ובראשונה לצרכן (מה שנהוג לכנות באנגלית ה-consumer, בניגוד לתערוכות הפונות לקהל מקצועי יותר). אם לומר את האמת ההזנחה לא נובעת מהיעדרן של מצלמות קומפקטיות חדשות ב-CES 2012, אלא מן העובדה שלא ראינו כמעט שום חידוש אמיתי מעבר למה שכבר הזכרנו. כמעט כל החברות הציגו דגמים קומפקטיים חדשים (בלטה בהעדרה ניקון), למעשה ספרנו למעלה מ-60 מצלמות קומפקטיות ומצלמות אולטרה זום חדשות, כאשר חברת פוג’יפילם מובילה עם לא פחות מ-27 דגמים חדשים (!), רובם לא שונים כמעט בכלום זה מזה (הכל בכדי למצב מצלמה בכל רמת מחיר אפשרית).

מצלמה קומפקטית של סמסונג בעלת מסך מתהפך (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

13

מוצר קומפקטי אחד אשר ראוי אולי לאזכור בכל זאת הגיע מחברת פולרואיד הוותיקה. מדובר במצלמה קומפקטית המופעלת על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד. למצלמה המכונה SC1630 חיישן בן 16 מגה פיקסל, זום אופטי בן 3X, מסך מגע בן 3.2 אינצ’ וכמובן חיבוריות WIFI (אך לא 3G- זה איננו טלפון למרות המראה המטעה). גולת הכותרת של המכשיר – האפשרות להוריד אפליקציות צילום ישירות למצלמה. שיחקנו קצת עם אב הטיפוס בדוכן ולמרות שהרעיון מעניין, הביצוע (לפחות בשלב זה), מזכיר יותר מצלמה סלולארית מאשר מצלמה קומפקטית (אפילו כזו בסיסית).

ה-SC1630 מצלמת אנדרואיד של פולרואיד (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

14

15

לפני שנסיים ונעבור לראות בקצרה מה צפוי לנו בהמשך השנה בתחום הצילום, נזכיר רק עוד תחום אחד אשר בלט השנה בתערוכה – כרטיסי זיכרון. כמה מן השחקניות הבולטות בשוק בניהן סנדיסק, לקסר וסוני הציגו דגמים חדשים, מהירים ובעלי נפח חסר תקדים ואפילו פורמט זיכרון חדש בשם XQD (כרגע מיוצר על ידי סוני בלבד ונתמך רק על ידי ה-D4 של ניקון).

היו גם דברים אחרים בתערוכה (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

Girls ces 2012

הזמר 50cents בתערוכה מציג ליין מוצרים (צילום: יוסף גוטליב; MegaPixel)

50 cent

מה צפוי בהמשך השנה?

עד כאן בכל הנוגע לתחום הצילום בתערוכת CES 2012. לפני סיום אנו רוצים להזכיר שתי תערוכות מרכזיות הצפויות לנו בהמשך השנה ומה שעשוי להיות מוכרז במסגרתן.

  • +CP (אותה סיקרנו כזכור באופן בלעדי בשנה שעברה) היא התערוכה הראשונה אשר צפויה להתקיים בחודש פברואר הקרוב בעיר יוקוהמה שביפן. +CP היא מבחן יוקרה שנתי חשוב לחברות הצילום (אשר כידוע רובן ככולן יפניות) ואלו מתכננות בסמוך אליה ובמסגרתה שורה של הכרזות מעניינות. בין השאר הדיווחים (הלא רשמיים כמובן) מדברים על ה-D800 המקצועית של ניקון (ואולי גם דגם אשר יחליף את ה-D3100 הנוכחית), דגם כניסה רפלקסי חדש של קנון (אשר יחליף את ה-EOS 600D), מצלמה חסרת מראה מתקדמת של אולימפוס בסגנון רטרו (כפי הנראה בשם OM-D), מצלמה חדשה ומתקדמת של פנסוניק (אפשר ומדובר בדגם ה-GH3 לו מצפים חובבי סטילס/וידאו רבים) וכפי הנראה גם לא מעט עדשות ומצלמות קומפקטיות.
  • פוטוקינה היא כידוע תערוכת הצילום הגדולה בעולם המתקיימת פעם בשנתיים בעיר קלן שבגרמניה. אף שפוטוקינה 2012 עוד רחוקה, ישנן מספר מוצרים הצפויים כנראה להיות מוכרזים בה (או בסמיכות אליה). אם להאמין לדיווחים השונים, חברת קנון תציג בה לראשונה את המצלמה המקצועית העתידית שלה – ה-5D Mark III (מחליפתה של ה-5D MARK II – אולי המצלמה המקצועית הפופולארית ביותר בשנים האחרונות – לחילופין יש הטוענים שהיא עשויה להגיע כבר בפברואר הקרוב במסגרת +CP). סיכוי סביר שמסגרת התערוכה (או אולי עוד לפניה) נראה גם את ה-7D Mark II – דגם חצי מקצועי מתקדם אשר גם הוא צפוי להיות ממשיך דרך של דגם פופולארי למדי של החברה. ואולי אף את מצלמת ה-4K העתידית. מנגד ניקון עשויה להציג את ה-D400 ואם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו ככל הנראה גם את מחליפתה של ה-D7000. מעבר לשתי החברות הגדולות ידוע כבר באופן רשמי כי חברת לייקה תחשוף בתערוכה מצלמה חסרת מראה וככל הנראה את דגם הריינג’פיינדר החדש (M10) וסוני צפויה כנראה בתערוכה מספר מצלמות מקצועיות ראשונות בפורמט מלא.

בקיצור צפויה שנה מעניינת מאד בתחום הצילום ואנו נהיה כאן כמו תמיד בכדי לדווח.

ניתן לקרוא את כל הידיעות אותן פרסמנו בנושא CES 2012 בקישור המצורף.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    מונה

    26/01/2012 ב 9:58 PM

    כתבה מעולה, אתם גדולים! (כרגיל)

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *